11.2.11

Ape pendapat kowang ngan lagu ni??

situasi ni berlaku sejak akhir akhir ni
mase aku tengah bosan tak de wat pe
sambil makan makan, aku on la mp3 kat henpon
aku TERHAYATI plak lirik lagu ni..hehe
kowang nak kate aku jiwang la tu..
memang pun..aku ngaku..heheheh..pompuan kan..bese la tu..huhu

okey..lagu yang aku cite ni lagu KEKANDA ADINDA
nyanyian Monoloque ngan Atilia
kowang mesti penah dengar kan
okey..kat sini aku bubuh sekali lirik lagu ni..bagi kowang hayati jap..hehe
kalo nak dgr lagu nye..klik je tajuk lagu tu..

Oh Kekanda jgn irihati,
Dinda naik pangkat lagi..
Oh Adinda, Kanda mana dengki,
malah Kanda support bini..

jadi Dinda mahu mengambil masa
Tapi Kanda mahu segera,
Dinda ingin berjaya dalam kerjaya,
tapi Kanda mahu cahaya mata,

Dinda belum bersedia,
Kanda dah beria ria,
Jadi yg mana satu?

Tak perlu bertengkar,
Tak perlu bermasam muka,

Oh Adinda, tolong jgn lekas curiga,
lekas cemburu buta
oh Kekanda, Dinda perlu berhati hati ,
tak rela dikongsi,

Kanda kerja overtime, terlebih masa,
Itu yg Dinda harus berwaspada,
Ini smua demi masa depan keluarga,
dengan Dinda atau sebaliknya?

Kanda kerja malam,
Dinda kerja siang,
Jadi bila nak bertemu?

Tak perlu bertengkar,
Tak perlu bermasam muka,

Oh adiwira, dewataku, mari ikut cara Dinda!
Oh Tun Teja, intan permata, mari ikut cara Kanda!
Oh bagaimana? bagaimana kita nak selesaikannya?
apa keputusannya?

Oh Kekanda mari Nyawa,
kita cuba komunikasi!
Oh Adinda mari Sayang,
kita cuba toleransi!

Walau kita janji sehidup semati, kita berlainan,
Kanda polar kutub Utara,
Dinda kutub Selatan

komunikasi, sikap toleransi! itu yg kita perlu,
Tak perlu bertengkar,
Tak perlu bermasam muka,

Walau kita sering dgn cara masing2,
Kanda yg Perdana,
Dinda yg Utama,
Kanda sgalaNya..
Dindalah Nyawa,

kita tetap bahagia bila bersama sama
bahagia bersama,
bersama slamanya,
bahagia slama- lamanya!


dari lagu ni kan nampak ape yang tak puas ati antare lelaki n pempuan
kalo L E L A K I
- nak anak cepat
- keje untuk tampung keluarge
- cari wit tuk mase depan

kalo P E M P U A N lak
- nak kejar kerjaye
- lom sedie nak anak
- cepat cemburu
- tak rela berkongsi kasih

realitinye memang cam ni pun kan
aku pun tak terkecuali..hehe
as a women..tu perkare yang sangat sinonim ngan pempuan
iaitu --> cepat cemburu & tak rela berkongsi kasih

- KESIMPULANNYA -
lelaki or pempuan, due due nak bahagie ngan pasangan masing masing
so, masing masing tak leh la saling menyalahi
kalo cam tu sampai bile bile pun asik de rase tak percaye je kan
so, same same kene saling bertolak ansur, bertoleransi
saling mempercayai
macam dalam lirik ni..hehe
insyallah..kalo die untuk kite..die akan kekal di samping kite
..Jodoh Itu Rahsia Allah..

so..ape pendapat kowang??



|| THANKS for READING ||

8 000 ♥ comments:

:: Zanna :: said... Reply To This Comment

sape yg rela berkongsi kasih.huhu~~


n3 baru : Kempen Say No VALENTINE!! ^,^

cik niza said... Reply To This Comment

@:: Zanna ::
yup..betul tu..tak sanggup rasenye..

batu baiduri said... Reply To This Comment

i suke lagu ni...dlu hubby i xsuke lagu ni, tp bile die dgr btul2 lirik lagu...die pn shuke jgk =)
ape yg pnting, utamakan t/jawab & tolak-ansur....piss!

cik niza said... Reply To This Comment

@batu baiduri
betol tu..
hehe..bes kan lagu ni..walaupun mase mule2 dgr mcm xbes..huhu

:: Zanna :: said... Reply To This Comment

@cik niza eheh~~ btol2.. huhu~~

cik niza said... Reply To This Comment

@:: Zanna ::
ape yang betol nye ni zanna??hehe

nur said... Reply To This Comment

suke juge lagu ni.. nk link k..
Jemput ke:ALL IN ONE

cik niza said... Reply To This Comment

@nur
lagu yang ade maksud mendalam kan..hehe