2.1.13

welcome back to school 2013

 
 
gud mowning everyone

how u feel today??

happy?? sad?? excited ??

SAYA MENGUCAPKAN

SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH DI TAHUN BARU 2013


KEPADA PELAJAR-PELAJAR SAYA

saya sangat-sangat pasti

kamu sume datang ke sekolah pada hari pertama sesi persekolahan 2013
  
dengan baju sekolah baru, kasut sekolah baru, beg sekolah baru

dengan wajah yang ceria, semangat yang berkobar-kobar

dan pastikan juga dengan azam dan niat yang baru

untuk menjadi pelajar yang lebih baik dari tahun-tahun sebelum ini 


KEPADA PARA PENDIDIK [termasuk saya]

saya juga pasti


anda sume datang ke sekolah pada hari pertama sesi persekolahan 2013

dengan kemeja baru, tie baru, kasut berkilat
[bagi lelaki]

dengan baju baru, tudung baru, kasut baru, handbeg baru
[bagi perempuan]

dan pastikan juga

dengan azam dan niat yang membara untuk mendidik anak bangsa

dengan niat untuk menjadi seorang guru

yang lebih baik

yang lebih cekal

yang lebih kreatif

yang lebih berdedikasi
  
dari tahun-tahun sebelum ini

jika niat anda baik, pasti Tuhan akan membantu anda
sesungguhnya, tugas mendidik adalah tugas yang paling mulia



|| THANKS for READING ||

0 000 ♥ comments: