22.7.12

Imam Solat



korang pernah jadi imam dalam solat???
kalau pernah, pe yang korang rase mase first tyme jadi imam??
gemuruh kan..rase macam "ehhh, betul ke ni??", "cam ne nak doa panjang-panjang ni??"

first tyme jadi imam dalam solat
haihhhh..rase len macam..
terase diri ni masih tak cukup ilmu lagi
bile tyme nak doa...alamak...nak bace doa ape ni??
sebab selalunye, kalo solat sowang-sowang, doa bace dalam BM jek
ikot sedap mulut jek nak doa ape
sebab bagi aku, doa melayu lagi senang, sbb aku paham 100%
kalo doa arab, kene fahamkan maksudnye dulu
baru leh sampai ke hati..huhu

tapi, walau ape pun
ia adalah satu pengalaman bagi aku
kalo tak macam ni, sampai bile pun aku tak kan berkembang
tak kan de kesedaran nak majukan lagi diri ni
nak tambah ilmu yang masih senipis kulit bawang

terime kasih
sebab memberi aku peluang itu Ya Allah



|| THANKS for READING ||

0 000 ♥ comments: