7.3.12

kau berdose dengan aku ! ! !



seorang pelajar yang inggar dengan arahan aku
seorang pelajar yang meninggikan suara dengan aku
seorang pelajar yang melawan cakap aku


aku as a CIKGU pada pelajar itu


salah tak kalau aku menghukum pelajar itu
dengan tidak memberikan kemaafan atas tindakan die
selagi pelajar tersebut tak mintak maaf dengan aku
aku memang tak akan maafkan pelajar tu


PUNCA situasi hanyalah sebab SEEKOR KUMBANG BESAR tu

aku suh pelajar tu buang KUMBANG tu
sebab aku tau kalau die simpan, die akan kacau kawan-kawan die yang lain
nanti mesti akan menyebabkan suasana yang BISING
pas tu boleh pelajar tu kate
"agak-agak la cikgu, binatang kot nak buang-buang ni"
aku suh la die lepaskan binatang tu
die tak nak
die letak bawah meje je

yang aku sakit ati tu
die adalah PELAJAR MELAYU
aku juge ORANG MELAYU

ape nak jadi dengan pelajar melayu sekarang???
macam mane generasi akan datang???
macam mane dunia zaman akan datang dengan masyarakat yang sedemikian???
macam mane nak membentuk masyarakat yang sepenuhnya bermoral dan beretika???
macam mane nak mencapai Wawasan 2020???


salah cikgu ke ???
salah cikgu ke ???
salah cikgu ke ???
salah cikgu ke ???
salah cikgu ke ???
salah cikgu ke ???
salah cikgu ke ???


fikir-fikirlah sendiri.............

mood : sebak  <____>



|| THANKS for READING ||

0 000 ♥ comments: